10 Mart 2014 Pazartesi

Barselona, Bölüm 3: Keşif


Cumartesi La Flauta sonrası evde biraz siesta yapma ihtiyacı oluştu. Akşam üzeri sinemaya gitme planımıza sadık kalabildik. Oysa uyku ne tatlı. Gracia'da Cine Verdi'de Her filmine gittik. Ben zaten oldum olası 'i pek severim. Film de çok başarılıydı, süper kurgulanmıştı ve çarpıcı anları vardı. Fotografik olarak da oldukça hoş. Filmin genel akışı ve havası beni yine aldı başka düşüncelere götürdü. Zihnim sürekli proses halinde. Film prosesleri hızlandırdı. Çok enteresan noktalara parmak basıyor. 

Bugün şansım Born'dan açılmış. Sinema sonrası yine Born bölgesine geçtik daha önce gelmediğim bir mekanı keşfe: Bar Brutal. Türkçe meali: Bar Oha!. Şarap uzmanlık alanı ve şarap yanına yakışan tapas, yemek, peynir. Biz La Flauta ile aynı gün geldiğimiz için hafif bir akşam geçirdik. Ben keyif aldım. Kaçırmayın mutlaka gidin diyeceğim bir yer değil ama mutsuz da olmaz insan burada. Peynirler harikaydı, bazılarını ilk kez tattım. Bir de her getirdikleri tabağı uzun uzun anlatıyorlar. Bu kısım aslında gerçekten iyi bir hizmet, anlayabilseydim keşke. Mekanın tek problemi müzik. Hem müzikleri başarısız hem de yemek yenen bir mekan için ses biraz yüksek. Tek gece ile bu yorumu yapmak adil olmayabilir, bizim akşam müzik keyif vermedi. 




Açılışı parmesan ile yaptık. Yanında armut vardı. Birlikte keyifli bir ikili oluşturdular. Ardından Burrata.. Mmmm leziz. Mekan İspanyol değil. İspanya, İtalya, Fransa'dan farklı lezzetler birarada. Ancak İtalyan tarz daha baskın. 


 


Peynirler gerçekten harikaydı. Ben şarap & peynir ikilisi ile 3 öğün beslenebilirim, hiç itiraz etmem. Buradaki bazı peynirleri ilk defa tattım ama o kadar yorgundum ki isimlerini not edemedim :(.


 

Bar Brutal'de de ton balığı denedim. Aynı gün iki mekanda aynı mutsuzluk. Kesinlikle çok ağır bir balık, yağlı ve de bunun getirdiği çok baskın bir koku ve tat var. 

Kapanışı da cheesecake ile yaptık. Ben sadece tadına baktım. Gayet hafif ve güzel bir tadı vardı. Aklım kaldı ama bugün daha fazla yemem mümkün değildi. 

Born'da yeni bir mekan daha var gidilesi: Ten's . Bir tapas bar. Mekanı açan ABaC restoranın şefi Jordi CruzABaC 2 Michelin yıldızlı bir restoran. Bu seyahatte Ten's deneyimlemek mümkün olmaycak, gidebileceğim tek gün olan pazartesi mekan kapalı. Gelecek sefere diyerek mekanın önünde kedi gibi dolandım sadece. 


 

Bugün bana dünü unutturdu. Bugün bana aslında pek çok şeyi unutturdu. Bir de pek çok duygu durumumu hatırlattı. Bazen hatırlamak hatta çoğu zaman hatırlamak unutmaktan daha iyi geliyor. 

Devrim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder