23 Mart 2014 Pazar

Ferran Adria Menu 1 : Hamburger & Sezar Salata

Sonunda Ferran'ın kitabındaki tarifleri deneme hedefim için ilk adımı attım. Bugün kitabın ilk menüsünü yaptım.. sayılır.. Tatlıyı yapmadım, onu yarın Mira ile yapacağım.

Bugünkü muhteşem bahar havasına rağmen ben günü evde geçirdim. Sabah erken saatteki pilates dersi ve sonrasındaki rutin programım sonrası evdeydim. Uyudum.. Uyudum..

Akşam üzeri Akasya Alışveriş Merkezi keşif turu yapmak istedim. Hem de 2 haftadır çantamda benimle gezen malzeme listesini alabilirdim. Orada Makro Center olduğuna çok emindim. Ve bingo! Süper bir Macro Center var.  Etrafımda pek çok alışveriş merkezi olmasına karşın metro ile gidebileceğim tek yer olması bakımından Akasya artık benim mekanımdır. O Macro benim Macro'mdur artık.

Eve kendimi attım ve çalışmaya başladım. Menüleri ben yaratmıyorum, menüyü aynen kitapta tasarlandığı şekilde yapacağım. Yani Hamburger, Sezar Salata ve Bademli kek.


Yemek yaparken en önemli malzeme şarap :). Bu akşam bana Suvla Kirte eşlik etti. Cabernet Sauvignon, Shiraz ve Petit Verdot karışımı, hafif ve içimi keyifli. Benim genelde favorim Sur. Suvla'nın Amerikan Hastanesi karşısındaki mağazasından alıyorum şarapları. Tavsiyeler harika oluyor.
                                             

Önce Hamburger köftesinden başladım, kendisini hazırladıktan sonra bir süre dolapta bekletmek önerildiğinden o bekleme süresinde salatayı halledebileceğimi düşünüyordum.

Malzemeler (2 kişi için):
Kıyma, 250 gr
Yarım dilim ekmek, 1.5 tatlı kaşığı süt
Yumurta, 1 adet
Yarım tatlı kaşığı tuz, bir tutam toz beyaz biber
Cheddar peynir, 2 dilim
Hamburger ekmeği, 2 adet

Tarif aslında klasik. Kıymaya yumurta, sütle 5 dk ıslatılmış ekmek, tuz, biber ekleyip iyice yoğuruyoruz. Sonra büyük hamburger köfteleri yapıyoruz. Dolapta dinlendirip az yağda pişiriyoruz. az pişmiş istiyorsak3dk, iyi pişmiş istiyorsak 8dk'da işlem tamam. Ben dökme tavada kısık ateşte yavaş pişirdim.








Son kısımda hamburger ekmeklerini de tavada biraz ısıttım. Böylece et aroması da bulaşmış oldu.

Sıcak köftenin üzerine cheddarları koyunca peynirler teslim oldu :). Sonra da keyfinize göre bir hamburger hazırlıyorsunuz. Turşu, Tukaş paprika, hardal çok az da mayonez ekledim ben.


Yanında biraz cips ile servis ettim Kime mi?  Maç izlemeye gelmiş olan babama.

Ben hamburgersever bir insan değilim ama objektif olarak söyleyebilirim ki gayet başarılı bir çalışma oldu. Bravo bana.








Hamburger köfteleri dolapta dinlenirken ben salata malzemelerini hazırladım. Sezar Salata yapacaktım.

Malzemeler (2 kişi için):
Marul, yarım göbek
Ançuez, 2 adet
Parmesan peynir, 1 mini kase
Vişne sirkesi, 2 tatlı kaşığı
Zeytinyağı, 4 tatlı kaşığı
Yumurta, 1 adet
Kruton, 1 kase
Yarım diş sarımsak



Önce Sarımsak, yumurta ve ançuezler çırpılıyor. Zeytinyağı yavaş yavaş eklenirlen çırpmaya devam edip mayonez kıvamı aldığını görmemiz gerekiyor. Mayonez kıvamı aldıktan sonra vişne sirkesi ekleyip cırpıyoruz. En son da parmesan ekliyoruz.  Bir kapta elle doğradığımız marullara bu karışımın yarısı ekliyoruz, iyice karıştırdıktan sonra kalan sosu salatanın üzerine döküp krutonları ekliyoruz. Ve en son üzerine parmesan serpiyoruz.

Salatamız hazır ve leziz. Ben bu salata performansıma şaştım. Sosu becereceğime emin değildim. Babam salata sosunu ektra ekstra beğendi.


Özetle elime sağlık. Babamla hem keyifli hem de lezzetli bir akşam yemeği yedik. Şarabımızı da yudumladık yavaştan.  Bir de Galatasaray yenilmese iyiydi. Babam bu duruma pek içerledi.

Deneyin.. Bu menü çok pratik.

Devrim


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder