1 Mart 2014 Cumartesi

Kuşkonmaz yaptım ben bugün..


Bugünün aktörü 'Kuşkonmaz'. Ülkemizde pek pahalı. Migros'da kampanya vardı 16TL'ye inmişti. Bu ucuz hali :(.

Geçen Pazar gününden beri dolabı bekliyorlar. Bir türlü sıra gelmedi, oysa ki çok seviyorum. Evde yapma merakım ise aslında Nişantaşı'ndaki Pipa nedeni ile. O kadar güzel yapıyorlardı ki evde deneyip aynısını yapmak istedim. Ve sanırım başardım. Ben keyifle yiyorum. kimseyle paylaşasım gelmiyor.


Ben bu sebzeyi diri seviyorum ama aynı zamanda sert olmayacak. Bütün olay da bu kısımda sanki.  Önce kaynar suda 5 dk bekletiyorum buradan alıp hemen buz gibi su dolu bir kaba aktarıyorum.





Sonra kurulayıp döküm tavada biraz közlüyorum. Yağ kullanmadan. Biraz tuz serperek. Bu arada ben normal tuz kullanmıyorum, kalın tuzlardan kullanıyorum her zaman.

Bu haliyle bile süper oluyor. Bugün iki versiyon hazırladım. Kuşkonmazların yarısını bir kaba aldım ve sıcakken üzerlerine parmesan rendeledim. Peynirler de biraz yumuşadı, fırınlanabilir aslında ama ben tercih etmedim. Biraz da üşendim. Bu versiyon Pipa versiyonu.

Kalanı ise bir kaba alıp zeytinyağı ve balzamik sirke karışımına yatırdım. Sirke eser miktarda kullanıyorum. Bir kaç saat bekleyince süper oluyor. Hatta ertesi gün muhteşem oluyor.

Bunu hazırlamak toplam 20 dk sürüyor.

Parmesanlıyı hemen yedim, diğerini yarın. İtiraf etmeliyim, diriliği muhteşem olmuş.. Elime sağlık..

ÖNEMLİ NOT: Pipa versiyonu eksik aslında, trüf eksik benim yaptığımda. Evde trüf yok tabi elimin altında.


 

1 yorum: